Groep 1/2 A
Van maandag en dinsdag staat juf Regina voor de groep. Op woensdag t/m vrijdag staat juf Marije voor de groep.
In groep 1/2A wordt er thematisch gewerkt, een thema duurt twee tot vier weken. De aangeboden thema’s zijn actueel en sluiten aan op de belevingswereld van de kinderen. Binnen een thema bieden wij iedere week een nieuwe werkles aan. De werkles bestaat uit vier onderdelen: rekenen, taal, fijne motoriek en creatief. Daarnaast wordt er natuurlijk ook gespeeld. Dit doen de kinderen in de verschillende themahoeken; zo wordt de huishoek omgetoverd naar een werkkamer van Sinterklaas en worden er huizen gebouwd in de bouwhoek.
Ook bieden wij verschillende kringactiviteiten aan waarbij onder andere de vakken muziek, sociaal emotionele ontwikkeling (methode Kwink) en bewegend leren aan bod komen.
Beweging is erg belangrijk bij de kleuters; zo gaan wij iedere dag twee keer buiten spelen, worden er gymlessen gegeven door de vakleerkracht, maken wij gebruik van de beweegkalender en krijgt groep 2 iedere week les in het motorlab. Het motorlab wordt ook gegeven door een vakleerkracht. Tijdens deze les oefenen de kinderen de grove en de fijne motoriek. U kunt hierbij denken aan schrijfoefeningen, klimmen/ klauteren en overgooien met een bal.
Wij vinden het belangrijk dat alle kinderen met plezier naar school gaan. Daarom zorgen wij voor een veilige en fijne sfeer in de groep waarbij ieder kind zichzelf kan/ mag zijn.
Groep 1/2 B
Op maandag tot en met woensdag staat juf Femke voor de groep. Juf Tessa is er op donderdag en vrijdag. In groep 1/2B wordt er thematisch gewerkt, een thema duurt twee tot vier weken. De aangeboden thema’s zijn actueel en sluiten aan op de belevingswereld van de kinderen. Binnen een thema bieden wij iedere week een nieuwe werkles aan. De werkles bestaat uit vier onderdelen: rekenen, taal, fijne motoriek en creatief. Daarnaast wordt er natuurlijk ook gespeeld. Dit doen de kinderen in de verschillende themahoeken; zo wordt de huishoek omgetoverd naar een werkkamer van Sinterklaas en worden er huizen gebouwd in de bouwhoek. Ook bieden wij verschillende kringactiviteiten aan waarbij onder andere de vakken muziek, sociaal emotionele ontwikkeling (methode Kwink) en bewegend leren aanbod komen.
Beweging is erg belangrijk bij de kleuters; zo gaan wij iedere dag twee keer buitenspelen, worden er gymlessen gegeven door de vakleerkracht, maken wij gebruik van de beweegkalender en krijgt groep twee iedere week les in het motorlab. Het motorlab wordt ook gegeven door een vakleerkracht. Tijdens deze les oefenen de kinderen de grove en de fijne motoriek. U kunt hierbij denken aan schrijfoefeningen, klimmen/klauteren en overgooien met een bal.
Wij vinden het belangrijk dat alle kinderen met plezier naar school gaan. Daarom zorgen wij voor een veilige en fijne sfeer in de groep waarbij ieder kind zichzelf kan/mag zijn.
Groep 3/4
Op maandag t/m woensdag staat juf Tessa voor de groep. Op donderdag en vrijdag juf Geeske.
Groep 3
In groep 3 bestaat het lesprogramma uit: leren lezen, rekenen, schrijven, taal, tekenen, handvaardigheid, muziek en gym.
Door overleg met de leerkracht van groep 2 en op basis van toetsresultaten, weet de leerkracht al vrij goed wat elk kind nodig heeft om het programma van dat jaar met succes te doorlopen. Waar nodig wordt instructie op verschillende niveaus toegepast.
In groep 4 ligt het accent op het leren lezen. Om dat te stimuleren besteden we veel aandacht aan het leren lezen en schrijven van de letters en doen we aan boekpromotie (o.a. veel voorlezen en zelf boekjes leren lezen).
Groep 4/5
Van maandag t/m vrijdag geeft juf Kelly les aan groep 4/ 5.
Groep 4
In groep 4 zijn de basisvaardigheden van rekenen en lezen geleerd. In groep 4 gaan we hiermee verder. We werken met de methode aan ons rekenniveau. Dagelijks zijn we sommen tot en met 20 aan het versnellen en boven de 20 gaan we dit jaar leren. We werken uit het rekenboek maar we doen ook zoveel mogelijk rekenspelletjes, rekenen op de Ipad of gaan naar buiten om te werken aan onze doelen.
Dit schooljaar gaan we ook steeds sneller lezen. We proberen hierbij mooi op toon te lezen. Lezen moet leuk blijven. Daarom hebben we een lekkere leesbank en doen we aan relaxed lezen ( lekker liggen of hangen in de klas).
Groep 5
In groep 5 werken we voornamelijk aan rekenen, spelling, (begrijpend) lezen en taal. Daarnaast is er ook een aantal nieuwe vakken, zoals Blits (begrijpend lezen en studievaardigheden) en aardrijkskunde, natuurkunde en geschiedenis. Deze laatste drie vakken worden zoveel mogelijk aangeboden binnen het thematisch werken. En uiteraard beleven we ook een hoop lol tijdens de gym-, muziek- en handvaardigheidslessen.
Tot slot wordt er in groep 4/5 gewerkt aan de zelfstandigheid van de kinderen. Ze leren zelf nieuw werk te pakken als ze klaar zijn, om hun werk zelf na te kijken en om zelf aan te geven wat ze nodig hebben. Zo kunnen de kinderen straks vol zelfvertrouwen de bovenbouw in.
Groep 5/6
Van maandag t/m vrijdag staat juf Laura voor groep 5/6.
In groep 5 werken we voornamelijk aan rekenen, spelling, (begrijpend) lezen en taal. Daarnaast is er ook een aantal nieuwe vakken, zoals Blits (begrijpend lezen en studievaardigheden) en aardrijkskunde, natuurkunde en geschiedenis. Deze laatste drie vakken worden zoveel mogelijk aangeboden binnen het thematisch werken. En uiteraard beleven we ook een hoop lol tijdens de gym-, muziek- en handvaardigheidslessen.
In groep 6 werken aan de standaard vakken als rekenen en spelling, begrijpend lezen en taal. En werken we ’s middags aan de wereld oriënterende vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en natuur. Deze bieden we aan door middel van thema’s, waar we ook de creatieve vakken in verwerken. In groep 6 wordt er ook gestart met de topografie van Nederland.
Groep 7
Op maandag t/m woensdag staat meester Kevin voor groep 7. Op de donderdag en vrijdag is meester Sander in groep 7.
De vakken die dagelijks aan bod komen zijn rekenen, taal, spelling en lezen. Er wordt veel aandacht besteed aan begrijpend lezen. Blitz en Nieuwsbegrip zijn daarin leidend. Verder wordt er aandacht besteed aan gym, dit hebben ze 2 keer per week.
Geschiedenis, natuur en aardrijkskunde komen 1 keer per week aan bod en worden aangeboden in verschillende werkvormen.
Een van de belangrijkste zaken in groep 7 is zelfcorrectie. Het doel is om kritischer te worden op het eigen werk.
We werken toe naar routing, kinderen gaan zelf bepalen waar ze mee willen beginnen en waar ze instructie bij nodig hebben. Het werken met een taakbrief helpt hier bij.
Groep 8
Juf Ria is van maandag tot en met vrijdag de juf van groep 8.
In groep 8 werken wij aan rekenen, spelling, taal, begrijpend lezen, gymnastiek, thematisch werken en kunstzinnige vorming. In februari gaan de leerlingen de IEP doorstroomtoets maken en daar gaan wij ons op voorbereiden. Hierin zijn vooral de vakken rekenen, spelling, taal en begrijpend lezen belangrijk. Om al deze stof goed te kennen/kunnen doen wij dit onder andere bewegend in of buiten de klas.
Met thematisch werken zijn wij bezig met natuur, techniek, geschiedenis en aardrijkskunde. Dit wordt vakoverstijgend aangeboden en de leerlingen werken/leren veel samen!
Natuurlijk gaan wij ons voorbereiden op het voortgezet onderwijs. Huiswerk en plannen zijn hierin belangrijke factoren. Wiskunde en andere talen komen dan ook aan bod, om zo de stap naar het voortgezet onderwijs zo klein mogelijk te maken.
Groep 8 staat natuurlijk ook bekend om de musical en kamp.